loading...

طراحي و دكوراسيون مدرن با بهترين متريال

طراحي و دكوراسيون مدرن با بهترين متريال

بازدید : 160
11 زمان : 1399:2

طراحي دكوراسيون داخلي و اجراي آن در فضاهاي مختلف

امروزه يكي از مباحث پرطرفدار، طراحي دكوراسيون داخلي است كه سعي مي‌كند تحولي را در دكوراسيون داخلي شما پديد آورد. اگر دوست داريد كه طراحي داخلي و نكات مهم در طراحي دكوراسيون داخلي را بيشتر بشناسيد، اين مقاله را دنبال كنيد.

در طراحي دكوراسيون داخلي قرار است چه كنيم ؟

اگر به تاريخ گذشته مراجعه كنيم، حتي در انسان‌هاي اوليه هم به نوعي طراحي دكوراسيون داخلي را شاهد خواهيم بود. جايي كه غارنشينان بر روي ديوارهاي خود نقاشي‌ها و علائمي را مي‌كشيدند و فضاي زندگي خود را تزئين مي‌كردند. در طراحي دكوراسيون داخلي هم قرار ما بر اين است كه فضاي زندگي يا محل كار خود را تزئين كنيم. ما بايد در يك فضا همواره به اين موضوع بينديشيم كه به‌كارگيري كدام عناصر، كدام رنگ‌ها، كدام اشيا و … باعث ايجاد بيشترين هماهنگي در آن فضا مي‌شود. اگر موفق به اين امر شديم بايد بگوييم كه دكوراسيون داخلي خود را بسيار خوب طراحي كرده‌ايم.

همراهي منزل با طراحي دكوراسيون داخلي

اصل اولي كه بايد در طراحي دكوراسيون داخلي رعايت كنيد اين است كه خيلي رنگ‌هاي تيره در طراحي داخلي خانه خود به كار نبريد. اگر از رنگ‌هاي روشن در طراحي منزل مسكوني خود استفاده كنيد، هم باعث افزايش انعكاس نور در فضاي خانه شما خواهد شد هم اينكه خواهد توانست منزل شما را بزرگ‌تر جلوه دهد.

در طراحي داخلي مسكوني و آشپزخانه آن دقت داشته باشيد كه حتماً نورپردازي‌هاي لازم را داشته باشيد. سعي كنيد از عناصري كه زيبايي و جذابيت را به آشپزخانه شما هديه مي‌دهند، استفاده بيشتري نماييد. ميز ناهارخوري در يك طراحي مسكوني از اهميت بالايي برخوردار است لذا در يك فضاي مناسب آن را قرار دهيد و اطمينان داشته باشيد كه در طراحي داخل خانه خود با قسمت ناهارخوري، ارتباط وجود داشته باشد.

در اتاق نشيمن، سعي كنيد هر آنچه مناسب آرامش و گذراندن اوقات خوش شما و مهمانان شماست را فراهم كنيد. استفاده از مبلمان با رنگ روشن، كوسن‌هاي تزئيني، تابلوهاي با نقوش زيبا، ميزهاي با روميزي جذاب و … مي‌تواند طراحي داخلي منزل و نشيمن شما را زيباتر كند.

نورپردازي يك اصل مهم در طراحي دكوراسيون داخلي منزل شماست. حتماً به آن توجه ويژه داشته باشيد و از نور طبيعي هم اصلاً نگذريد و سعي كنيد در طراحي خانه خود از نور طبيعي بيشترين استفاده را ببريد.

ويلاي زيبا با طراحي دكوراسيون داخلي

سعي كنيد در طراحي داخلي ويلا از امكاناتي كه آرامش و حس خوب را براي شما ايجاد كند، استفاده كنيد. اگر مي‌خواهيد طراحي دكوراسيون داخلي شما متفاوت جلوه كند سعي كنيد در ويلاي خود از نورپردازي خوب استفاده كنيد ضمن اينكه استفاده از عناصر طبيعت مي‌تواند چشم‌انداز زيبايي داشته باشد مثل استفاده از سنگ‌هايي كه گاهي در نقش ديوار براي يك ساختمان در نظر گرفته مي‌شوند.

در طراحي ويلا و در قسمت بالكن حتماً از نرده‌هاي چوبي يا فلزي استفاده كنيد ضمناً براي جذابيت بيشتر بالكن مي‌توانيد از يك فرش قديمي زيبا، يك صندلي راحتي يا مبلمان راحتي و … استفاده كنيد. سعي كنيد كه در جلو پنجره‌ها از پرده‌هاي روشن در طراحي دكوراسيون داخلي خود استفاده كنيد تا بهتر بتوانيد از فضاي اطراف ويلاي خود لذت ببريد.

يك نكته مهم در نظر داشته باشيد كه شايد فكر كنيد چون معمولاً اتاق‌هاي يك ويلا كوچك هستند پس شما هم بايد يك لوستر كوچك خريد كنيد اما حتماً سعي كنيد در دكوراسيون داخلي ويلا از لوستر بزرگ‌تر استفاده كنيد تا زيبايي بيشتري را هم در طراحي دكوراسيون داخلي ايجاد نمايد.

لابي مجتمع مسكوني و طراحي دكوراسيون داخلي

حتماً سعي كنيد كه در طراحي دكوراسيون داخلي خود در لابي از مبلمان يا صندلي راحتي براي احترام گذاشتن به مهمان و انتظار آن‌ها در آن محيط فراهم كنيد. سعي كنيد براي بخش نگهباني از يك رنگ يا حالت متمايز استفاده كنيد تا به‌راحتي قابل‌تشخيص باشد ضمن اينكه نگهبان هم تسلط خوبي بر فضا داشته باشد.

سعي كنيد يك پادري را در ابتداي لابي قرار دهيد تا با كفش‌هاي گل‌آلود وارد نشوند. سعي كنيد از كف‌پوش سنگي در طراحي دكوراسيون داخلي استفاده كنيد چراكه محكم‌تر است و در ضمن سعي كنيد اگر فضاي شما زياد است از رنگ‌هاي تيره استفاده نماييد.

نورپردازي طراحي لابي مسكوني را هم در نظر بگيريد مخصوصاً در قسمت نشيمن كه براي مهمانان طراحي كرده‌ايد و سعي كنيد از يك لوستر يا چراغ‌هاي توكار يا … استفاده كنيد. براي زيبايي بيشتر مي‌توانيد از گل‌ها و گياهان آپارتماني هم استفاده كنيد حتي مي‌توانيد وسايل تزئيني و دكوري هم در اين فضا استفاده كنيد.

طراحي دكوراسيون داخلي هتل

در طراحي داخلي هتل در نظر داشته باشيد كه حتماً در اتاق‌ها يك ميزتحرير و يك مكان كوچك براي پذيرايي داشته باشيد. داشتن تراس در هتل مي‌تواند يك طراحي دكوراسيون داخلي هوشمندانه براي مسافران شما باشد.

سعي كنيد با رنگ‌هاي شاد براي مسافران خود حس خوشي را ايجاد كنيد و اين رنگ در تمامي عناصر شما با طراحي زيبا تكرار شود. يكي از مكان‌هاي مهم در هتل، رستوران است كه بايد حتماً در آن حس تمايز و تفاوت را ايجاد كنيد چراكه رستوران در يك شهر زياد است اما مي‌توان فضاي متفاوت و زيباي رستوران شما، سفر خوشي را براي همگان ايجاد كند.

يك نكته مهم درباره طراحي لابي اين است كه اين فضا صرفاً براي انتظار نيست و ممكن است براي نشست‌ها يا ملاقات مهم هم در نظر گرفته شود. پس بايد تمام سعي خود را در ايجاد فضاي با آرامش در طراحي دكوراسيون داخلي در لابي هتل بكنيد. سعي كنيد يك فضاي عريض را براي لابي خود در نظر بگيريد.

استفاده از ميز و صندلي‌، مبلمان، لوسترها و … لوكس و شيك بسيار براي طراحي داخلي لابي اهميت دارد. به اين نكته دقت كنيد طراحي لابي هتل مي‌تواند طراحي شخصيت براي هتل شما باشد پس در استفاده از وسايل، رنگ‌ها، نورپردازي و … كم نگذاريد.

از چوب، سنگ و گياهان در طراحي طراحي لابي هتل و لابي آن غافل نشويد چراكه حس بهتري مي‌تواند به مشتريان شما تلقين نمايد.

طراحي دكوراسيون داخلي در روف گاردن

قطعاً طراحي روف گاردن مي‌تواند براي شما جذاب باشد. اما براي اجراي روف گاردن بايد به نكاتي توجه كنيد. نكته اول اينكه سعي كنيد نورپردازي زيبايي بر روي گياهان و باغچه‌ها داشته باشيد چراكه زيبايي و حالت دادن به آن در طراحي دكوراسيون داخلي مؤثر خواهد بود.

اگر امكان استفاده از آب يا مثلاً ايجاد فواره داريد حتماً از آن استفاده كنيد. اين كار باعث جلوه طبيعي بيشتر و حس آرامش زيباتري به افراد خواهد شد. دقت داشته باشيد كه شايد فضاي شما محدود باشد لذا خيلي با چيدن وسايل، آن را متراكم نكنيد چراكه بايد فضايي براي رفت‌وآمد هم در طراحي دكوراسيون داخلي خود در نظر بگيريد.

در آينده خيلي بيشتر شاهد روف گاردن‌ ها خواهيم بود اما در زمان حال شاهد روف گاردن در تهران و بسياري ديگر از شهرهاي ايران هستيم كه نشان از رشد و استقبال آن‌ها دارد.

طراحي دكوراسيون داخلي در رستوران‌هاي سنتي و مدرن

در طراحي داخلي رستوران مدرن دقت داشته باشيد از مبلمان يا صندلي‌هاي با پشتي راحت استفاده كنيد. سعي كنيد از رنگ‌هاي شاد، براق و گرم استفاده كنيد. سقف و ديوار را در طراحي دكوراسيون داخلي خالي نگذاريد. حتماً سعي كنيد در سقف از آويزهاي زيبا استفاده كنيد.

نورپردازي در طراحي داخلي رستوران هم بسيار مؤثر است البته بسته به نوع موقعيت رستوران، نوع نورپردازي هم كاملاً با يكديگر فرق دارد. در طراحي رستوران مدرن خود سعي كنيد از وسايل مدرن و لوكس استفاده كنيد اما در استفاده از آن‌ها در طراحي دكوراسيون داخلي دچار افراط نشويد.

در طراحي داخلي رستوران سنتي دقت كنيد كه حس قديمي‌ بودن، حس سنتي بودن در مشتري شما تداعي شود. مثلاً مي‌توانيد از تم آجري استفاده كنيد يا سماورهاي قديمي يا اينكه در گوشه‌اي از طراحي رستوران سنتي خود تنوري را برپا كنيد و خلاصه هر آنچه حس سنتي را به مشتري القا نمايد را در طراحي دكوراسيون داخلي خود به كار بگيريد.

از قاليچه‌هاي قديمي و گليم هم غافل نشويد. بسيار مي‌تواند در زيبايي رستوران سنتي شما مؤثر باشد. سعي كنيد از پشتي‌هاي قديمي با رنگ‌هاي شاد به‌جاي استفاده از مبلمان و كوسن‌ها استفاده كنيد.

طراحي داخلي مغازه با دست طراحي دكوراسيون داخلي

نورپردازي باعث توجه بيشتري مشتريان روي يك محصول خاص شده و درنهايت باعث فروش بيشتر شما خواهد شد پس در نورپردازي خيلي افراطي عمل نكنيد و سعي كنيد كه مانور بيشتري بر روي كالاي با فروش ويژه خود شويد.

سعي كنيد كه بيشتر از رنگ‌هاي تند استفاده كنيد تا حس تحريك در مشتري بيشتر شده و بتوانند بيشتر به دنبال خريد كردن باشند. اگر فروشگاه شما شلوغ است حتماً فضاهايي براي استراحت مشتريان در نظر بگيريد مثلاً ايجاد يك مبلمان خوب و راحت مي‌تواند مناسب باشد.

سعي نكنيد خيلي فروشگاه خود را شلوغ كنيد كه مشتريان به‌سختي مجبور به عبور و مرور باشند پس با ايجاد يك انباري، باعث خلوت شدن فضاي خود براي ايجاد يك طراحي دكوراسيون داخلي خوب شويد.

ويترين مغازه و طراحي دكوراسيون داخلي در آن

اولين چيزي كه مشتري شما با آن مواجه خواهد شد، ويترين مغازه است لذا سعي كنيد كه در ابتدا از كالاهاي لوكس خود در آن استفاده كرده و با نورپردازي زيبا بر روي هر محصول، سعي در نشان دادن هر چه بيشتر آن محصول شويد. در اين قسمت هم مي‌توانيد از رنگ‌هاي تند بيشتر استفاده كنيد.

اما نكته خيلي مهم اين است كه ممكن است مغازه شما در كنار بسياري از مغازه‌هاي ديگر قرارگرفته باشد لذا حتماً در طراحي ويترين مغازه سعي كنيد تفاوت را ايجاد كنيد مثلاً تصوير بالا كه مي‌توانيد از يك فانوس آويز براي نمايش دادن كفش‌هايتان استفاده كنيد.

طراحي دكوراسيون داخلي اداري

طراحي داخلي اداري را براي حفظ مشتريان خود كاملاً جدي بگيريد. نورپردازي‌‌هاي خوب و مناسب باعث مي‌شود تا علاوه بر بازدهي بيشتر كار كاركنان، محيط را هم بهتر جلوه دهد.

حتماً براي مهمانان يا استراحت كاركنان خود يكدست مبلمان شيك و راحت را در نظر بگيريد. از رنگ‌هاي استفاده كنيد كه نشان‌دهنده برند و سازمان شما باشد. مثلاً اگر رنگي كه در برند يا سايت شما است، قرمز است، سعي كنيد كه طراحي اداري خود را بيشتر به سمت رنگ‌هاي قرمز يا رنگ‌هاي شبيه به آن ببريد.

استفاده از گل‌هاي با رنگ زيبا مي‌تواند فضاي اداره را زيباتر جلوه دهد. سعي كنيد در هر اتاق در كنار هر ميز از يك كمد هم استفاده كنيد تا روند انجام كارها و نظم بهتر باشد.

طراحي دكوراسيون داخلي، اين بار در طلافروشي

سعي كنيد كه از رنگ‌هايي كه حس تجمل و زيبايي را بيشتر القا كند. از ويترين خود غافل نشويد. بسيار مهم است كه ويتريني جذاب از لوكس‌ترين طلاهاي خود را در معرض ديد مشتريان خود قرار دهيد.

نورپردازي تقريباً حرف اول را در طراحي داخلي طلا فروشي مي‌زند پس در نشان دادن طلاها سعي كنيد كه از بهترين نورپردازي استفاده كنيد. معمولاً افراد ساعت‌هاي زيادي را براي انتخاب نوع طلا مي‌گذرانند. سعي كنيد در گوشه‌اي از مغازه خود صندلي يا مبلمان راحتي را فراهم كرده باشيد.

نكته مهم ديگر اين است كه طراحي دكوراسيون داخلي طلافروشي خود را فداي امنيت نكنيد چراكه امنيت هم به‌اندازه زيبايي مغازه شما مهم خواهد بود.

طراحي دكوراسيون داخلي در صرافي

نكته اول اينكه با توجه مشتريان با سطح درآمدي و اجتماعي بالا كه به آنجا مراجعه مي‌كنند بايد طراحي داخلي صرافي را شيك و لوكس در نظر بگيريد. همچون طراحي داخلي طلافروشي، در اينجا هم بحث امنيت بسيار مهم است پس به آن در كنار زيبايي در طراحي دكوراسيون داخلي، اهميت بدهيد.

حتماً از صندلي‌هاي راحت با پشتي‌هاي مناسب براي مشتريان خود استفاده نماييد. در يك صرافي ممكن است بخش‌هاي مختلفي وجود داشته باشد لذا حتماً با استفاده از پارتيشن‌بندي و … سعي كنيد فضاي هر قسمت را مشخص و به طراحي دكوراسيون داخلي خود نظم لازم را بدهيد.

سعي كنيد به مشتريان خود حس آرامش و اعتماد را بدهيد و بايد دقت كنيد رنگ‌ها در اين موقعيت مي‌توانند به كمك شما بيايند. مثلاً استفاده از رنگ‌هاي آبي، سبز يا سفيد مي‌تواند در آرامش مشتري بسيار كمك كند.

طراحي دكوراسيون داخلي در يك مجتمع تجاري

دقت داشته باشيد كه در طراحي داخلي مجتمع تجاري خود از مبلمان يا صندلي‌هاي راحتي حتماً استفاده كنيد تا مشتريان شما بتوانند استراحت كنند. از فضاهاي سبز در گوشه و كنار مجتمع تجاري غافل نشويد حتي وجود يك فواره آب هم مي‌تواند طراوت بيشتري بدهد.

به دليل مراجعه‌هاي خيلي زياد مشتريان، حتماً بايد در طراحي دكوراسيون داخلي خود از يك كف‌پوش باكيفيت استفاده كنيد. سعي كنيد بيشتر از كف‌پوش‌هاي سنگي استفاده كنيد چراكه دوام بيشتري خواهند داشت ضمناً به طراحي و رنگ موجود در كف‌پوش‌ها هم دقت داشته باشيد چراكه مي‌تواند مشتريان را تحت تأثير قرار دهد.

ايجاد تهويه مناسب و نورپردازي خوب را حتماً در دستور كار خود قرار دهيد مخصوصاً در نقاط پرتراكم و شلوغي كه بيشتر افراد در حال رفت‌وآمد هستند. يك فضاي كوچك كافه مانند با چيدمان عالي را براي پذيرايي بهتر از مشتريان خود در طراحي دكوراسيون داخلي در نظر بگيريد. حتي وجود يك فضاي بازي براي بچه‌ها هم مي‌تواند براي نگهداري از آن‌ها مؤثر باشد.

طراحي دكوراسيون داخلي و اجراي آن در فضاهاي مختلف

امروزه يكي از مباحث پرطرفدار، طراحي دكوراسيون داخلي است كه سعي مي‌كند تحولي را در دكوراسيون داخلي شما پديد آورد. اگر دوست داريد كه طراحي داخلي و نكات مهم در طراحي دكوراسيون داخلي را بيشتر بشناسيد، اين مقاله را دنبال كنيد.

در طراحي دكوراسيون داخلي قرار است چه كنيم ؟

اگر به تاريخ گذشته مراجعه كنيم، حتي در انسان‌هاي اوليه هم به نوعي طراحي دكوراسيون داخلي را شاهد خواهيم بود. جايي كه غارنشينان بر روي ديوارهاي خود نقاشي‌ها و علائمي را مي‌كشيدند و فضاي زندگي خود را تزئين مي‌كردند. در طراحي دكوراسيون داخلي هم قرار ما بر اين است كه فضاي زندگي يا محل كار خود را تزئين كنيم. ما بايد در يك فضا همواره به اين موضوع بينديشيم كه به‌كارگيري كدام عناصر، كدام رنگ‌ها، كدام اشيا و … باعث ايجاد بيشترين هماهنگي در آن فضا مي‌شود. اگر موفق به اين امر شديم بايد بگوييم كه دكوراسيون داخلي خود را بسيار خوب طراحي كرده‌ايم.

همراهي منزل با طراحي دكوراسيون داخلي

اصل اولي كه بايد در طراحي دكوراسيون داخلي رعايت كنيد اين است كه خيلي رنگ‌هاي تيره در طراحي داخلي خانه خود به كار نبريد. اگر از رنگ‌هاي روشن در طراحي منزل مسكوني خود استفاده كنيد، هم باعث افزايش انعكاس نور در فضاي خانه شما خواهد شد هم اينكه خواهد توانست منزل شما را بزرگ‌تر جلوه دهد.

در طراحي داخلي مسكوني و آشپزخانه آن دقت داشته باشيد كه حتماً نورپردازي‌هاي لازم را داشته باشيد. سعي كنيد از عناصري كه زيبايي و جذابيت را به آشپزخانه شما هديه مي‌دهند، استفاده بيشتري نماييد. ميز ناهارخوري در يك طراحي مسكوني از اهميت بالايي برخوردار است لذا در يك فضاي مناسب آن را قرار دهيد و اطمينان داشته باشيد كه در طراحي داخل خانه خود با قسمت ناهارخوري، ارتباط وجود داشته باشد.

در اتاق نشيمن، سعي كنيد هر آنچه مناسب آرامش و گذراندن اوقات خوش شما و مهمانان شماست را فراهم كنيد. استفاده از مبلمان با رنگ روشن، كوسن‌هاي تزئيني، تابلوهاي با نقوش زيبا، ميزهاي با روميزي جذاب و … مي‌تواند طراحي داخلي منزل و نشيمن شما را زيباتر كند.

نورپردازي يك اصل مهم در طراحي دكوراسيون داخلي منزل شماست. حتماً به آن توجه ويژه داشته باشيد و از نور طبيعي هم اصلاً نگذريد و سعي كنيد در طراحي خانه خود از نور طبيعي بيشترين استفاده را ببريد.

ويلاي زيبا با طراحي دكوراسيون داخلي

سعي كنيد در طراحي داخلي ويلا از امكاناتي كه آرامش و حس خوب را براي شما ايجاد كند، استفاده كنيد. اگر مي‌خواهيد طراحي دكوراسيون داخلي شما متفاوت جلوه كند سعي كنيد در ويلاي خود از نورپردازي خوب استفاده كنيد ضمن اينكه استفاده از عناصر طبيعت مي‌تواند چشم‌انداز زيبايي داشته باشد مثل استفاده از سنگ‌هايي كه گاهي در نقش ديوار براي يك ساختمان در نظر گرفته مي‌شوند.

در طراحي ويلا و در قسمت بالكن حتماً از نرده‌هاي چوبي يا فلزي استفاده كنيد ضمناً براي جذابيت بيشتر بالكن مي‌توانيد از يك فرش قديمي زيبا، يك صندلي راحتي يا مبلمان راحتي و … استفاده كنيد. سعي كنيد كه در جلو پنجره‌ها از پرده‌هاي روشن در طراحي دكوراسيون داخلي خود استفاده كنيد تا بهتر بتوانيد از فضاي اطراف ويلاي خود لذت ببريد.

يك نكته مهم در نظر داشته باشيد كه شايد فكر كنيد چون معمولاً اتاق‌هاي يك ويلا كوچك هستند پس شما هم بايد يك لوستر كوچك خريد كنيد اما حتماً سعي كنيد در دكوراسيون داخلي ويلا از لوستر بزرگ‌تر استفاده كنيد تا زيبايي بيشتري را هم در طراحي دكوراسيون داخلي ايجاد نمايد.

لابي مجتمع مسكوني و طراحي دكوراسيون داخلي

حتماً سعي كنيد كه در طراحي دكوراسيون داخلي خود در لابي از مبلمان يا صندلي راحتي براي احترام گذاشتن به مهمان و انتظار آن‌ها در آن محيط فراهم كنيد. سعي كنيد براي بخش نگهباني از يك رنگ يا حالت متمايز استفاده كنيد تا به‌راحتي قابل‌تشخيص باشد ضمن اينكه نگهبان هم تسلط خوبي بر فضا داشته باشد.

سعي كنيد يك پادري را در ابتداي لابي قرار دهيد تا با كفش‌هاي گل‌آلود وارد نشوند. سعي كنيد از كف‌پوش سنگي در طراحي دكوراسيون داخلي استفاده كنيد چراكه محكم‌تر است و در ضمن سعي كنيد اگر فضاي شما زياد است از رنگ‌هاي تيره استفاده نماييد.

نورپردازي طراحي لابي مسكوني را هم در نظر بگيريد مخصوصاً در قسمت نشيمن كه براي مهمانان طراحي كرده‌ايد و سعي كنيد از يك لوستر يا چراغ‌هاي توكار يا … استفاده كنيد. براي زيبايي بيشتر مي‌توانيد از گل‌ها و گياهان آپارتماني هم استفاده كنيد حتي مي‌توانيد وسايل تزئيني و دكوري هم در اين فضا استفاده كنيد.

طراحي دكوراسيون داخلي هتل

در طراحي داخلي هتل در نظر داشته باشيد كه حتماً در اتاق‌ها يك ميزتحرير و يك مكان كوچك براي پذيرايي داشته باشيد. داشتن تراس در هتل مي‌تواند يك طراحي دكوراسيون داخلي هوشمندانه براي مسافران شما باشد.

سعي كنيد با رنگ‌هاي شاد براي مسافران خود حس خوشي را ايجاد كنيد و اين رنگ در تمامي عناصر شما با طراحي زيبا تكرار شود. يكي از مكان‌هاي مهم در هتل، رستوران است كه بايد حتماً در آن حس تمايز و تفاوت را ايجاد كنيد چراكه رستوران در يك شهر زياد است اما مي‌توان فضاي متفاوت و زيباي رستوران شما، سفر خوشي را براي همگان ايجاد كند.

يك نكته مهم درباره طراحي لابي اين است كه اين فضا صرفاً براي انتظار نيست و ممكن است براي نشست‌ها يا ملاقات مهم هم در نظر گرفته شود. پس بايد تمام سعي خود را در ايجاد فضاي با آرامش در طراحي دكوراسيون داخلي در لابي هتل بكنيد. سعي كنيد يك فضاي عريض را براي لابي خود در نظر بگيريد.

استفاده از ميز و صندلي‌، مبلمان، لوسترها و … لوكس و شيك بسيار براي طراحي داخلي لابي اهميت دارد. به اين نكته دقت كنيد طراحي لابي هتل مي‌تواند طراحي شخصيت براي هتل شما باشد پس در استفاده از وسايل، رنگ‌ها، نورپردازي و … كم نگذاريد.

از چوب، سنگ و گياهان در طراحي طراحي لابي هتل و لابي آن غافل نشويد چراكه حس بهتري مي‌تواند به مشتريان شما تلقين نمايد.

طراحي دكوراسيون داخلي در روف گاردن

قطعاً طراحي روف گاردن مي‌تواند براي شما جذاب باشد. اما براي اجراي روف گاردن بايد به نكاتي توجه كنيد. نكته اول اينكه سعي كنيد نورپردازي زيبايي بر روي گياهان و باغچه‌ها داشته باشيد چراكه زيبايي و حالت دادن به آن در طراحي دكوراسيون داخلي مؤثر خواهد بود.

اگر امكان استفاده از آب يا مثلاً ايجاد فواره داريد حتماً از آن استفاده كنيد. اين كار باعث جلوه طبيعي بيشتر و حس آرامش زيباتري به افراد خواهد شد. دقت داشته باشيد كه شايد فضاي شما محدود باشد لذا خيلي با چيدن وسايل، آن را متراكم نكنيد چراكه بايد فضايي براي رفت‌وآمد هم در طراحي دكوراسيون داخلي خود در نظر بگيريد.

در آينده خيلي بيشتر شاهد روف گاردن‌ ها خواهيم بود اما در زمان حال شاهد روف گاردن در تهران و بسياري ديگر از شهرهاي ايران هستيم كه نشان از رشد و استقبال آن‌ها دارد.

طراحي دكوراسيون داخلي در رستوران‌هاي سنتي و مدرن

در طراحي داخلي رستوران مدرن دقت داشته باشيد از مبلمان يا صندلي‌هاي با پشتي راحت استفاده كنيد. سعي كنيد از رنگ‌هاي شاد، براق و گرم استفاده كنيد. سقف و ديوار را در طراحي دكوراسيون داخلي خالي نگذاريد. حتماً سعي كنيد در سقف از آويزهاي زيبا استفاده كنيد.

نورپردازي در طراحي داخلي رستوران هم بسيار مؤثر است البته بسته به نوع موقعيت رستوران، نوع نورپردازي هم كاملاً با يكديگر فرق دارد. در طراحي رستوران مدرن خود سعي كنيد از وسايل مدرن و لوكس استفاده كنيد اما در استفاده از آن‌ها در طراحي دكوراسيون داخلي دچار افراط نشويد.

در طراحي داخلي رستوران سنتي دقت كنيد كه حس قديمي‌ بودن، حس سنتي بودن در مشتري شما تداعي شود. مثلاً مي‌توانيد از تم آجري استفاده كنيد يا سماورهاي قديمي يا اينكه در گوشه‌اي از طراحي رستوران سنتي خود تنوري را برپا كنيد و خلاصه هر آنچه حس سنتي را به مشتري القا نمايد را در طراحي دكوراسيون داخلي خود به كار بگيريد.

از قاليچه‌هاي قديمي و گليم هم غافل نشويد. بسيار مي‌تواند در زيبايي رستوران سنتي شما مؤثر باشد. سعي كنيد از پشتي‌هاي قديمي با رنگ‌هاي شاد به‌جاي استفاده از مبلمان و كوسن‌ها استفاده كنيد.

طراحي داخلي مغازه با دست طراحي دكوراسيون داخلي

نورپردازي باعث توجه بيشتري مشتريان روي يك محصول خاص شده و درنهايت باعث فروش بيشتر شما خواهد شد پس در نورپردازي خيلي افراطي عمل نكنيد و سعي كنيد كه مانور بيشتري بر روي كالاي با فروش ويژه خود شويد.

سعي كنيد كه بيشتر از رنگ‌هاي تند استفاده كنيد تا حس تحريك در مشتري بيشتر شده و بتوانند بيشتر به دنبال خريد كردن باشند. اگر فروشگاه شما شلوغ است حتماً فضاهايي براي استراحت مشتريان در نظر بگيريد مثلاً ايجاد يك مبلمان خوب و راحت مي‌تواند مناسب باشد.

سعي نكنيد خيلي فروشگاه خود را شلوغ كنيد كه مشتريان به‌سختي مجبور به عبور و مرور باشند پس با ايجاد يك انباري، باعث خلوت شدن فضاي خود براي ايجاد يك طراحي دكوراسيون داخلي خوب شويد.

ويترين مغازه و طراحي دكوراسيون داخلي در آن

اولين چيزي كه مشتري شما با آن مواجه خواهد شد، ويترين مغازه است لذا سعي كنيد كه در ابتدا از كالاهاي لوكس خود در آن استفاده كرده و با نورپردازي زيبا بر روي هر محصول، سعي در نشان دادن هر چه بيشتر آن محصول شويد. در اين قسمت هم مي‌توانيد از رنگ‌هاي تند بيشتر استفاده كنيد.

اما نكته خيلي مهم اين است كه ممكن است مغازه شما در كنار بسياري از مغازه‌هاي ديگر قرارگرفته باشد لذا حتماً در طراحي ويترين مغازه سعي كنيد تفاوت را ايجاد كنيد مثلاً تصوير بالا كه مي‌توانيد از يك فانوس آويز براي نمايش دادن كفش‌هايتان استفاده كنيد.

طراحي دكوراسيون داخلي اداري

طراحي داخلي اداري را براي حفظ مشتريان خود كاملاً جدي بگيريد. نورپردازي‌‌هاي خوب و مناسب باعث مي‌شود تا علاوه بر بازدهي بيشتر كار كاركنان، محيط را هم بهتر جلوه دهد.

حتماً براي مهمانان يا استراحت كاركنان خود يكدست مبلمان شيك و راحت را در نظر بگيريد. از رنگ‌هاي استفاده كنيد كه نشان‌دهنده برند و سازمان شما باشد. مثلاً اگر رنگي كه در برند يا سايت شما است، قرمز است، سعي كنيد كه طراحي اداري خود را بيشتر به سمت رنگ‌هاي قرمز يا رنگ‌هاي شبيه به آن ببريد.

استفاده از گل‌هاي با رنگ زيبا مي‌تواند فضاي اداره را زيباتر جلوه دهد. سعي كنيد در هر اتاق در كنار هر ميز از يك كمد هم استفاده كنيد تا روند انجام كارها و نظم بهتر باشد.

طراحي دكوراسيون داخلي، اين بار در طلافروشي

سعي كنيد كه از رنگ‌هايي كه حس تجمل و زيبايي را بيشتر القا كند. از ويترين خود غافل نشويد. بسيار مهم است كه ويتريني جذاب از لوكس‌ترين طلاهاي خود را در معرض ديد مشتريان خود قرار دهيد.

نورپردازي تقريباً حرف اول را در طراحي داخلي طلا فروشي مي‌زند پس در نشان دادن طلاها سعي كنيد كه از بهترين نورپردازي استفاده كنيد. معمولاً افراد ساعت‌هاي زيادي را براي انتخاب نوع طلا مي‌گذرانند. سعي كنيد در گوشه‌اي از مغازه خود صندلي يا مبلمان راحتي را فراهم كرده باشيد.

نكته مهم ديگر اين است كه طراحي دكوراسيون داخلي طلافروشي خود را فداي امنيت نكنيد چراكه امنيت هم به‌اندازه زيبايي مغازه شما مهم خواهد بود.

طراحي دكوراسيون داخلي در صرافي

نكته اول اينكه با توجه مشتريان با سطح درآمدي و اجتماعي بالا كه به آنجا مراجعه مي‌كنند بايد طراحي داخلي صرافي را شيك و لوكس در نظر بگيريد. همچون طراحي داخلي طلافروشي، در اينجا هم بحث امنيت بسيار مهم است پس به آن در كنار زيبايي در طراحي دكوراسيون داخلي، اهميت بدهيد.

حتماً از صندلي‌هاي راحت با پشتي‌هاي مناسب براي مشتريان خود استفاده نماييد. در يك صرافي ممكن است بخش‌هاي مختلفي وجود داشته باشد لذا حتماً با استفاده از پارتيشن‌بندي و … سعي كنيد فضاي هر قسمت را مشخص و به طراحي دكوراسيون داخلي خود نظم لازم را بدهيد.

سعي كنيد به مشتريان خود حس آرامش و اعتماد را بدهيد و بايد دقت كنيد رنگ‌ها در اين موقعيت مي‌توانند به كمك شما بيايند. مثلاً استفاده از رنگ‌هاي آبي، سبز يا سفيد مي‌تواند در آرامش مشتري بسيار كمك كند.

طراحي دكوراسيون داخلي در يك مجتمع تجاري

دقت داشته باشيد كه در طراحي داخلي مجتمع تجاري خود از مبلمان يا صندلي‌هاي راحتي حتماً استفاده كنيد تا مشتريان شما بتوانند استراحت كنند. از فضاهاي سبز در گوشه و كنار مجتمع تجاري غافل نشويد حتي وجود يك فواره آب هم مي‌تواند طراوت بيشتري بدهد.

به دليل مراجعه‌هاي خيلي زياد مشتريان، حتماً بايد در طراحي دكوراسيون داخلي خود از يك كف‌پوش باكيفيت استفاده كنيد. سعي كنيد بيشتر از كف‌پوش‌هاي سنگي استفاده كنيد چراكه دوام بيشتري خواهند داشت ضمناً به طراحي و رنگ موجود در كف‌پوش‌ها هم دقت داشته باشيد چراكه مي‌تواند مشتريان را تحت تأثير قرار دهد.

ايجاد تهويه مناسب و نورپردازي خوب را حتماً در دستور كار خود قرار دهيد مخصوصاً در نقاط پرتراكم و شلوغي كه بيشتر افراد در حال رفت‌وآمد هستند. يك فضاي كوچك كافه مانند با چيدمان عالي را براي پذيرايي بهتر از مشتريان خود در طراحي دكوراسيون داخلي در نظر بگيريد. حتي وجود يك فضاي بازي براي بچه‌ها هم مي‌تواند براي نگهداري از آن‌ها مؤثر باشد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 6
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 16
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 34
  • بازدید ماه : 112
  • بازدید سال : 390
  • بازدید کلی : 3910
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی